2013. június 27.
Minden emberi életnek megvannak a maga évszakai és ciklusai; a személyes káosz sem lehet maradandó.
A tél végül mindig meghátrál a tavasz és a nyár előtt, bár néha, ha sötétek a fák ágai, és jég ropog a földön, az ember azt hihetné, sose lesz tavasz és nyár - de egyetlen tél sem tart örökké.
{Truman Capote}
E cikk maga is olyan, akár egy hegy tetejére vezető ösvény, és az olvasása - mint minden ilyen út - megvilágosíthatja a vándort. Minden egyes utazás átalakulás. Bár az olvasás javarészt abból áll, hogy hagyjuk, hogy a szemünk átfussa a betűket, a tanulás során azonban - különösen az ilyen „tananyag" esetében - valami egészen más történik, Azok, akik végigjárták velem ezt az utat idáig, nem maradhattak érintetlenek: a mindeddig talán homály fedte életfeladat-rendszer természetéből fakadóan elkerülhetetlenül megváltoztatja az embert, és ez a változás egyre tovább és tovább tágítja majd minden szorgalmas olvasó tudatát.
Azt fogjuk megvizsgálni, hogyan alkalmazhatjuk a rendszert a mindennapi életben, különösen az emberi kapcsolatokra és az élet ciklusaira való tekintettel.
Életünk során mindnyájan sokféle emberrel kerülünk kapcsolatba. Ahogy minden egyes személynek megvan a maga elsődleges életfeladata, ugyanez a helyzet minden egyes kapcsolat esetében is, ahol két ember között akár személyes, akár üzleti viszony alakul ki. A következő rész elárulja, hogyan határozzuk meg és értelmezzük bármely két ember ügynevezett kapcsolati számát, ha ismerjük a pontos születési dátumukat. Segítségével megérthetjük az egyes kapcsolatokban munkáló erőket, majd megtanulhatjuk koncentrálni és irányítani azokat.
A kilencéves ciklusokról szóló cikkben áttekintjük az élet egyes ciklusait, illetve az egyes ciklusoknak az életfeladat-rendszerben leírt egyes számjegyekhez kapcsolódó felemelkedő és leszálló ágait. Ha felismerjük e ciklusokat, azáltal megtanulhatjuk, hogyan vegyük a lehető legnagyobb hasznát az életünkre minden egyes évvel egyre nagyobb hatást gyakorló energiáknak, így jobban ráérezhetünk az élet időtlenségére, és bölcsebbé válhatunk. E tudást a gyakorlatban alkalmazhatjuk; általa megtanulhatjuk jobban időzíteni személyes terveinket és energiáinkat, összhangba kerülhetünk a természetes ciklusokkal, és így egyre felkészültebben élhetünk a számunkra kínálkozó lehetőségekkel.
Az olvasók kétségkívül számos eltérő területen vehetik még hasznát az életfeladat-rendszernek, például remekül alkalmazhatják azt a pályaválasztási tanácsadók, a pszichoterapeuták, a masszőrök, a tanárok vagy az edzők is; a felkészült szakemberek e rendszer segítségével még jobban végezhetik majd a munkájukat.
Az életfeladat-rendszer segítségével a szülők és a tanárok is jobban megérthetik a gondjaikra bízott gyermekek legfontosabb feladatköreit. Ez a rendszer kétségkívül sokat segített nekem abban, hogy több együttérzéssel, humorral és nagyobb rálátással neveljük a gyermekeinket. Szeretném emlékeztetni a szülőket arra, hogy a gyermekek egyszerre érzékenyek és befolyásolhatóak; mivel az identitástudatuk még nem alakult ki teljesen, ezért általában nem javaslom, hogy közvetlen módon megosszuk velük ezeket az információkat. Ha már elég érettek hozzá, olvastassuk el velük az összes fejezetet, addig azonban nekünk kell megértenünk a születési számaikból, illetve az egyes csoportok jellemzőiből fakadó hajlamaikat és feladatköreiket, hogy feladataikat tiszteletben tartva (és e feladatok gyakran teljesen eltérhetnek a mieinktől) arra bátorítsuk őket, hogy a következő lépéseket megtegyék saját életútjukon (további fejezetek).
Az az érzésem, hogy az életfeladat-rendszert tanulmányozó emberek új és újabb módokon fogják alkalmazni azt életükben. Ezzel az érzéssel eltelve tárom az olvasóim elé ezeket fejezeteket...